پارساپارسا، تا این لحظه: 15 سال و 7 روز سن داره

پارسا امپراطور كوچولوي مامان و بابا

مشخص شد نی نی ما....

1394/12/29 8:31
نویسنده : ماماني
474 بازدید
اشتراک گذاری

با وجود اینکه سه ماهه اول بارداری رو پشت سرگذاشتم ولی ویارم همچنان ادامه داره واقعاً اذیت میشم ویار من پارسا رو هم حساس کرده به بیشتر بوها واکنش نشون میده هر چه براش توضیح میدم من شرایطم فرق میکنه گوش نمیده از طرفی برای ورود نی نی لحظه شماری میکنه مرتب باهاش حرف میزنه   

شب یلدا                                            

12 دی اولین غربالگری رو انجام دادم بعداز ظهرش سونوگرافی رو رفتم و فردا صبح آزمایش همون روز آزمایش تیروئیدم دادم. هنوز جنسیت جنین مشخص نیست. روز سونوگرافی خواهرم باهامون بود و اولین نفری بود که متوجه شد باردارم بهش گفتم که فعلا دوست ندارم کسی متوجه بشه. بیست و دوم جواب آزماشم رو گرفتم متأسفانه کم کاری تیروئید داشتم همون روز جواب رو پیش متخصص بردم برام قرص لووتیروکسین نوشت که باید هر روز صبح بخورم غربالگریم هیچ مشکلی نداشت توی این مدت چند باری به دکتر صانعی مراجعه کردم ولی منشیش گفت تا سال آینده وقت نمی ده شب همون روزی که جواب آزمایشم رو گرفتم با مطبش تماس گرفتم و به منشی گفتم مشکل برام پیش اومده و بلاخره بعد از کلی حرف زدن و اینکه خدایی نکرده احتمال سقط جنینم وجود داره و هر چیزی که منشی رو قانع کنه بهم وقت بده گفتم نهایتاً گفت بیست و هفتم بیا بهت قول نمیدم ولی اگه وقت شد میفرستمت تو میتونی منتظر بمونی منم گفتم آره. 27 ام پیش دکتر صانعی رفتم دکتر 2 تا منشی داره که 2 تا خواهرن یکیشون تا وقتی دکتر بیاد هست و بعدش کار مراقبت رو انجام میده و خواهر دیگش تا آخر شب هست منم نمیدونستم با کدومشون صحبت کردم ولی بعد از کلی معطلی موفق شدم برم پیش دکتر. دکتر بعد از اینکه جواب آزمایشات رو دید گفت غربالگری و سونوگرافی مشکلی نداره در مورد تیروئیدم گفت زیاد مهم نیست و بهم پیشنهاد کرد اگه میخوای بارداری کم استرسی داشته باشی اصلاً در مورد مسائل مربوط به بارداری به اینترنت مراجعه نکن. با وجود حرفهای دکتر نگرانیم ادامه داره چون بعد از سه ماه و 10 روز تازه متوجه شدم کم کاری تیروئید دارم اگه پزشک اولم یه ذره بیشتر دقت می کرد و آزمایش تیروئید رو برام می نوشت زودتر متوجه می شدم  این همه استرس بهم وارد نمی شد.

8 بهمن غربالگری دوم رو انجام دادم اینبار اول آزمایش رو انجام دادم و بعداز ظهر سونوگرافی رو خدا رو شکر سونوگرافیم مشکل نداشت جنسیت جنین هم مشخص شد. قراره منم دختردار بشم. تقریباً همین روزها بود که سالگرد خاله بابام رفته بودیم و خواهرم به همه گفت که من باردارم بعدشم پارسا کلی دعواش کرد که چرا راز ما رو لو دادی.

12 هم نتیجه غربالگری رو گرفتیم خدا رو شکر غربالگریمم مشکل نداشت ولی توی این مدت کلی در مورد آمینوسنتز خونده بودم و هنوزم مشکل تیروئیدم اذیتم می کرد دوازدهم که نتیجه غربالگری و سونو رو به دکتر نشون دادم اصرار کردم که آمینوسنتز بنویسه برام اونم قبول نکرد و گفت عوارض تیروئید هیچ ربطی به آمینوسنتز نداره اون مربوط به یک سری بیماریهای خاصه با توجه به اینکه شما و همسرتون تو خانواده بچه ی مشکل دار ندارین،نسبت فامیلی هم ندارین همین طور فرزند اولتون سالمه نتیجه 2 تا غربالگریتم مشکل نداره چرا میخوای ریسک کنی چون آمینوسنتز ممکنه باعث سقط جنین یا مشکلات دیگه از قبیل عفونت و ... بشه منم مرغم یه پا داشت دکتر گفت باید با همسرت صحبت کنم با همسرم تماس گرفتم اومد دکتر با همسرم صحبت کرد و خطرات آمینوسنتز و اینکه تو چه مواقعی باید انجام بشه به همسرم گفت بعدم آمینوسنتز رو برام نوشت و گفت فقط توی تهران انجام میگیره بهتره اگه میخوای انجام بدی بری مرکز ژنتیک پرفسور نجم آبادی آدرسش رو از منشی بگیر 

بعد از اینکه از مطب بیرون اومدیم همسرم نتونست منو قانع کنه و گفتم حتما باید انجامش بدم پارسا رو گیلان جا گذاشته بودیم من پیشنهاد دادم بر می گردیم خانه فردا پارسا رو میبریم و می ریم تهران ولی همسرم گفت لازم نکرده همین الان راه می افتیم پارسا رو هم نمی بریم گفتم لباس مناسب همراهم نیست نمیتونم پارسا رو شب بزارم هیچ وقت ازش دور نشدم با توجه به اینکه راضی به انجام آمینوسنتز نبود گوش نداد و همون شب راهی تهران شدیم.

پارسا خیلی به خودم وابسته است و بدون خودم خوابش نمی بره این دومین شبیه که بدون من میخوابه یک بار زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی تو سال 90 بود که من مجبور بودم تا صبح اداره بمونم اون موقع ها بچه بود و اینم دومین بار با این تفاوت که ایندفعه کیلومترها باهاش فاصله دارم وقتی بهش فکر می کردم اشکم می اومد همسرمم که تو فاز مهربانی رفته بود و سعی می کرد با زبان قانعم کنه که این آزمایش رو انجام ندادم.

روز بعد به مرکز ژنتیک رفتیم اول پیش مشاور رفتیم مشاور یک بار دیگه خطراتش رو بهمون گوشزد کرد اینبار همسرم عصبانی شد و گفت اجازه نمیدم انجام بدی وقتی دید من قانع نمیشم گفت برگه ای که بهمون دادن امضا بزنیم رو امضا نزد و با کلی التماس من امضاش زد و در نهایت من آمینوسنتز رو انجام دادم با وجود اینکه دکتر گفت شب رو باید تهران بمونی و استراحت کنی ولی ما بعد از انجام آزمایش برگشتیم. بعد از دو هفته تلفنی، بعد از سه هفته از طریق پیامک نتیجه رو اعلام کردن و کمی بعد برامون پست کردن خدا رو شکر هیچ مشکلی وجود نداشت.

13 اسفند واسه دومین بار آزمایش تیروئید دادم که مشکلم حل شده بود ولی دکترم گفت از اونجاییکه با خوردن دارو مشکلت حل شده اگه دارو رو قطع کنی ممکنه دوباره مشکلت شروع بشه پس باید همچنان خوردن دارو را ادامه بدی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

رومینا
14 تیر 96 14:15
وااای خدای من چه عالی . من الان متوجه شدم نی نی دوم اوردی . خدا واست نگه دارتش ذوق زده شدم . خیلی دیر به دیر میام وبلاگ ولی الان با تلگرام میام راحت شده دیگه . مبارکت باشه سلام عزیزم ممنون من دیر به دیر میام