پارساپارسا، تا این لحظه: 15 سال و 14 روز سن داره

پارسا امپراطور كوچولوي مامان و بابا

پارسا ميتونه بخونه

1392/4/10 14:40
نویسنده : ماماني
661 بازدید
اشتراک گذاری

پارسا جان روز جهاني كودك تراشه هاي الماس رو بهت هديه دادم ولي بعد از اون توي اينترنت سرچ كردم بعضي جاها گفته بود آموزش خواندن و نوشتن به كودكان قبل از سن مدرسه خوبه و بعضي جاها نوشته بود خوب نيست و به همين دليل گفتم بهتره باهات كار نكنم و فقط سيدي اولش رو بهت دادم و تو هم با علاقه هر روز نگاش ميكني تا اينكه چند وقت پيش مشغول تميز كردن اتاقت بودم كه جعبه تراشه ها رو آوردم و نگاهي داخلش انداختم اومدي كنارم نشستي و در كمال تعجب ديدم چند تا از كارت ها رو بلدي بخوني و من ذوق زده بغلت كردم و بوسيدمت كه از كجا اينها رو ياد گرفتي گفتي توي سيدي نشون ميده. عزيزم تا الان بدون كمك و به تنهايي خواندن اين كلمات رو ياد گرفتي: مامان- بابا- نان- من- آب- دست- انگشت- دهان البته پارسا رو هم بلدي بنويسي و هم ميتوني بخوني.ماچ

عزيزم ديروز توديع و معارفه رئيس اداره مامان بود مرد بزرگوار و روشن فكر و با اخلاقي بود و متن قبل از اينكه در مورد راه رفتن كسي قضاوت كني كمي با كفش هايش راه برو كاملاً با اخلاقش جور در ميومد از خدا ميخوام هر جايي ميره موفق باشه آقاي رئيس به تو ارادت خاصي داشت ديروز من و بابا در مورد رفتنش با هم حرف ميزديم كه تو هم كاملاً متوجه شدي و ازم سؤال كردي آقاي ... رفته گفتم آره و برات توضيح دادم يك لحظه رفتي تو اتاقت ديدم اسپايدرمن و چند تا سرباز و شمشير و تفنگ بزرگت رو آوردي گذاشتي جلو روم كه مامان بريم ميگم كجا گفتي اداره ميگم چرا گفتي من زورم زياده ميرم همشون رو ميكشم و ميگم بيارينش پس نميذارم بره قربون اون قلب مهربونت برم تو هم خوبي و بدي رو متوجه ميشي. خداييش بچه ها هم دنياي خودشون رو دارن يه دنياي پاك و بي آلايش.

سه شنبه هفته پيش يك گردش يك روزه رفتيم وقت برگشت خونه عمت رفتيم و دختر عمت باهامون اومد ديروز اون پيشت بود وقتي از اداره برگشتم ديدم تموم خونه رو جارو و دستمال كشيده حتي حمام رو هم شسته بود دستش درد نكنه هر وقت مياد خونمون حسابي مامان رو شرمنده ميكنه اميدوارم يك روز بتونم جبران كنم ديروز بعد از ظهر دختر عمت برگشت خونشون خيلي دوست داشتي كه بازهم خونمون بمونه و اصرار كردي كه نره و تهديدش كردي اگه بره با تفنگ و سربازهات بهش حمله ميكني. متولد ارديبهشتي ديگه كاريت نميشه كرد در مقابل محبت عجيب انعطاف پذيري

 

بارها جمله ي دارم از خوشي سكته ميزنم رو شنيدم ولي هيچ وقت برام پيش نيومده بود تا اينكه ديشب واقعاً داشتم از خوشي (زبونم لال) سكته رو ميزدم. عصر ديروز همراه بابايي و عموت رفتي بيرون و بعدش آرايشگاه رفتي از اونجايي كه پنجمين باريه كه ميرين پيش آرايشگر خودت و به در بسته و موبايل خاموش بر ميخورين بابا برده بودت آرايشگاه ديگه و نزديك ساعت 9 برگشتين. من خونه پدر بزرگم بودم كه بابا زنگ زد و سريع برگشتم ديدم رفتي حموم و اصرار داري خودت حموم كني و من يه كوچولو كمكت كردم و از آنجاييكه روز قبل هم حموم رفته بودي پس آزادت گذاشتم و اين شد اولين حمومت به تنهايي. پس اين تاريخ هم بايد تو اولين كارهات ثبت بشهنیشخند  بعد از صرف شام باز هم عموت دنبالت اومد و رفتي خونه پدربزرگت من و بابا تنها بوديم ولي من به خاطر يكسري اتفاقات عجيب شاد بودم و توي همچين مواقعي نميتونم يك جا بند بيام پس به بابايي گفتم يك سر ميرم خونه آقا (پدربزرگم) و زود ميام و سريع زدم بيرون (خونه اونا با خونه خودم كمتر از 30 ثانيه فاصله داره همسايه رو برو ميشيم)نيم ساعتي خونه اونها بودم ولي حال و هواي اونجا كجا و حال و هواي دل من كجا دوباره برگشتم خونه خودمون بابا مشغول واليبال ديدن بود و من يك لحظه فكر كردم چكار كنم و بلاخره پاسخم رو گرفتم چون كامپيوتر تو اتاقته پس رفتم تو اتاقت و يكي از آهنگهاي مورد علاقم رو گذاشتم و بعدش.... ديدم بابا دم در اتاق وايساده و داره هاج و واج نگام ميكنهتعجب اتفاقي افتاده به منم بگو تا با هم شاد باشيم منم ميدونستم اگه دليل شاديم رو بگم كلم رو ميكنه پس ترجيح دادم بپيچونمش گفتم شادي كه دليل نميخواد گفت بعضي شاديها اونم از طرف تو حتماً دليل خاصي داره گفتم برو واليبالت رو ببين گفت فعلاً ديدن تو جالبتره گفتم كه اينطور پس تا جوابت رو نگيري نمي توني آروم بشي گفت دقيقاً واي خداي من كار داشت به جاهاي باريك ميكشيد بايد يه حربه اي به كار ميبردم براي كمتر شدن مجازاتم يه خورده خودم رو لوس كردم و با لب و لوچه ي آويزون تا اومدم اولش رو گفتم بابا برافروخته شد كه چند بار به تو بگم بزار...... و الي آخر شروع كرد به نصيحت كردن به خاطر اينكه ضد حال نخورم با يه معذرت خواهي و خواهش و تمنا كه حال امشبم رو درك كن از پيشش بلند شدم و دوباره رفتم تو اتاقت و به شادي يكنفرم ادامه دادم تا اينكه ساعت 12 شب تو از خونه پدربزرگت برگشتي و گفتي با عمو اشكان رفتم پارك و بستني خوردم و ماشين سواري كردم و خوش بوده منم بوسيدمت و گفتم خوشحالم كه امشب به مامان و گل پسرش خيلي خوش گذشته و در عوض بعضي ها بدشانسي آوردن و حتي تيمشون هم باخته بابا در جوابم گفت چند بار بگم ......

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (34)

مامان ترنم
10 تیر 92 10:39
ان شاا... هميشه اين شاديها بادوام باشه براي شما عزيزم.
البته بعضي‌ها رو هم با شاديهاتون شريك كنيد خوب.

آخه چيزي كه باعث شادي من شده باعث شادي خيلي ها نميشه از جمله اون بعضي ها
همراز
10 تیر 92 12:27
خیلی خوشحال میشم یه بچه باهوشششششششششششش مثل پارسا میبینم، لذت میبرم.......تبریک

مرسي خاله جون اميدوارم بزودي با ديدن ني ني باهوش خودتون غرق لذت بشين
نفس
10 تیر 92 12:47
آفرين به اين پسر باهوش حالا علت اين همه شادي چي بوده كه بعضي ها رو خشمگين كرده

ببخشيد علتش رو نميشه رو كنم آخه......... بعضي ها اينجا رو ميخونن البته منظورم از بعضي ها اون بعضي هاي تو متنم كه شو شو جون مي باشن نيست ها منظورم به بعضي هاي ديگساوه اوه چه بعضي ها بعضي هايي راه انداختم درست مثل ديشب كه دل اي دل دل اي دل راه انداخته بودم

مامان پارسا
10 تیر 92 15:26
سلام عزیزم شما خیلی لطف دارین ممنون که رای میدین . چند روزی نتونستم سر بزنم تو اولین فرصت میام واسه پارسا جون نظر میذارم. ببوسیدش


سپيده مامان درسا
11 تیر 92 0:39
خدا حفظش كنه اين گل پسر نازو براتون

ممنون عزيزم
الهام مامان علیرضا
11 تیر 92 20:38
سلام عزیزم
آفرین به شما که این همه باهوشی

منم برای علیرضا گرفتم منتها فقط سی دی اولش و می بینه و از کارت هاش خوشش نمیاد
خدا رو شکر که خیلی خوش بودی مامانی
همیشه شاد باشی



خاله اسا
12 تیر 92 11:08
سلام عزیزم منم وقتی این پست جدید رو می خوندم همون احساس شادی تو بهم دست داد البته بایدم شاد بشم چون منم جز این یکی بعضیام امیدوارم این شادیا ادامه دار باشه از طرف من خوشکل خاله رو ببوس

ممنون خاله عزيز و گلم خوب بايدم شاد باشي چون موفقيت به اين بزرگي شادي هم دارهناگفته نمونه خاله جون ببين مامانم چقدر دوستت داره كه توي يكي از بهترين شاديهاش شريكتون كردهالبته اون يكي خاله رو هم همين طور گفتم تا قهر نكرده سريع اسمش رو بيارم
مامی کوروش
12 تیر 92 11:26
دوستم ممنون که منو تشویق به نوشتن کردی
خیلی لطف کردی
واقعا الان رو ابرام
لینکت کردم عزیزم

اميدوارم هميشه شاد باشينممنون لطف كردين
مامان سپهر كوچولو
12 تیر 92 11:28
سلام ايشالله كه نصيبتون بشه

اي ول آقا پارسا،خدا كنه سپهرم مثل پارساجون باهوش باشه.


نههههههههههههههه الان خيلي زوده هر چند با ديدن ني ني هاي ناز و تپلي مثل سپهر ويار ني ني ميگيرم ولي الان تو شرايطش نيستم چون شاغلم خيلي سختم ميشه ايشالله براي آينده ماماني بچه هاي اين زمونه هزار ماشالله همشون باهوشن


مامان دو بهونه قشنگ زندگی
12 تیر 92 21:42
سلام انشالله همیشه شاد باشی گلم چی شده نکنه رییس بعضی ها شدی هر چی هست انشالله خیر باشه آفرین به پسر باهوشمون

سلام خاله جون خيلي كم پيدا شدين نميگين دل مامانم براتون تنگ ميشهبابت همه چيز ممنون
مامان ساتیار
12 تیر 92 23:02
هزار ماشاالله پارسا جـــــــــــــون.. افرین ، صد آفرین، هزار و سیصد آفرین گل پسر خوب و زرنگ


مریم مامان محمدصدرا
13 تیر 92 9:41
عزیزم مبارک باشه. این فوق العادست که مادر اینقدر به تربیت و آموزش فرزندش اهمیت بده. ان شاالله شما تو کارت موفق باشی و پسر گلت همیشه شاد و پیروز باشه.
راستی ممنون که به عکس محمدصدرا رای دادی.
من شما رو لینک کردم امیدورام شما هم ما رو لینک کنید..

مرسي خاله جونميدوني خاله جون مامانم خيلي از عكس محمد صدرا خوشش اومده و هر روز ميره نگاش ميكنه تازه خبر نداري مامانم با گوشي خودشش اس ام اس فرستاده 3 تا ني ني دومم با گوشي بابام فرستاد نميدونم چي تو سر اين مامان من ميگذره كه عاشق عكس ني ني ها شده
رومینا
16 تیر 92 18:29
سلام خوبید؟ پارسا جونم خوبه؟ پارسا جونم خیلی باهوشه و واسه خودش اقایی شده . بچه ها چقدر خوبن که دوست دارن از اول مستقل باشن همه کارهاشون رو خودشون انجام بدن وقتی دیدم اینجوری با انرژی نوشتی اینگار خودم انرژی گرفتم همیشه شاد و خوشحال باشید

سلام ممنون ما خوبيم رادوين جون خوبه؟مامانمم هر وقت اين پست رو مي خونه انرژي ميگيره
مامانِ عسل
17 تیر 92 20:01
سلام مامانی عزیز
اول گل پسر دارین هااااا خدا حفظش کنه
دوم سالگرد ازدواجتون با تاخیر مبارک باشه
سوم اگه شما کرمانشاه هستین لطفاً یه کامنت برای من بزارین آخه من به یه آی پی نیاز دارم ببینم برا کرمانشاه چند می شه لطفاً

سلام خاله جون ممنونآره ما از كرمانشاهيم
مامانِ عسل
18 تیر 92 9:54
عزیزم ممنون از لطفت. من همسایه کرمانشاه هستم و همونجور که گفتم به آی پی نیاز داشتم... خییییییییییلی مرسی


علی
18 تیر 92 15:34
سلام عکس پارسا جون اماده شده دوست دارم شما ادرس وبمو در ج عکس کنی اموزششو گذاشتم

سلام ممنون زحمت كشيدين در اولين فرصت عكس رو ميزارم براش در مورد آدرسم چشم حتماً
سپهر كوچولو
20 تیر 92 11:57
سلام مامان پارساجون ميشه لطفا به من راي بدين من دير تو مسابقه شركت كردم رتبه ام خيلي پايينه
كد496 به شماره20008080200 مرسي

سلام خاله جون من با گوشي مامان و بابا اس ام اس فرستادم در اولين فرصت با گوشي خاله جونمم به آقا سپهر رأي ميدم
سپهر كوچولو
22 تیر 92 15:35
ممنون خاله جوني بابت راي .دوستتون دارم يه عالمه بوس...


الهه(مامان یاسان)
24 تیر 92 12:56
خصوصیییییییییییییییییییییییییییییییییییی

ممنون
آیسان مامان ماهان
2 مرداد 92 11:45
سلام عزیزم،،ولادت حضرت امام حسن مجتبی بر شما و خانواده محترم مبارک،،در روز قیامت از شفاعت ایشان بینصیب نمانیم انشالله

ممنون ميلاد امام حسن (ع) بر شما هم مبارك باشه
آیسان مامان ماهان
2 مرداد 92 11:46
باریکلله به پسر باهوش و توانمند ای ول پارسا جونی


مامانِ عسل
2 مرداد 92 16:20
تا خدا هست و خدايي مي کند، مجتبي مشکل گشايي مي کند
ومیلاد کریم سبزپوش آل فاطمه، تنهاترین سردار لشکر حیدر و غریب شهر پیامبر تهنیت باد

ممنون ميلاد كريمه اهل بيت بر شما هم مبارك باشه
مامان آرین
4 مرداد 92 1:47
آفرین به آقا پارسای باهوش ومهربون.

مرسي خاله جون
آیسان مامان ماهان
5 مرداد 92 10:21
ای جونم عزیز دلم پ وضع شما از منم بدتره که...امان از دست شیطنت های این پسملیا،به قول همکارا من که میگن شرارت و شیطنت از چشای ماهان میریزه ،پارسا گلی هم دست کمی از ماهان نداره...خدا حفظشون کنه که بازم مایع دلخوشی و خوشحالیمونن

الهي آمين ما همه زندگيمون رو گذاشتيم واسه اين وروجكا انشالله عاقبت به خير بشن
مامان پارسا
8 مرداد 92 19:11
چقدر خوب که تونسته خوندن یاد بگیره منم می خوام واسه پارسا بگیرم یه کم دو دلم راستی سی دی تراشه های الماس طوریه که بچه ها را جذب کنه ؟


من فعلاً سي دي اول رو به پارسا دادم پارسا كه خيلي دوستش داره و تقريباً هر روز نگاش ميكنه سي دي اولش چند تا بچن كه درس اولش مكالمه انگليسي رو تمرين ميكنن،درس هاي بعدش اعضاي خانواده رو معرفي ميكنن و بعد در مورد هوا و گرسنگي و... و در آخر هم كلماتي كه روي كارتها نوشته شده رو ميگه كه از مامان شروع ميشه.به نظر من آموزشش اصلاً خسته كننده نيست
مامان پارسا
8 مرداد 92 19:12
قضیه رئیس اداره خیلی جالب بود

از وقتي رئيس عوض شده 2 بار ديگه باهام اومده اداره بار اول قبل رمضان بود كه رئيس جديد شكلات بهش تعارف كرد و اينم مشتش رو پر كرد جلو رئيس ميگم عزيزم بسه ديگه ميگه مامان خودش ميگه بردار خوب منم بر ميدارم كلي خنديديم هنوز از در اتاق رئيس بيرون نيومديم ميگه مامان اين آقاي ... دوستم داره مثل اون يكي پس بازم باهات ميام اداره(رئيس اداره ما يك عنوان داره بعنوان مثال ميگيم آقاي شهردار)


الهه(مامان یاسان)
10 مرداد 92 13:06
آپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

الان ميام
آیسان مامان ماهان
12 مرداد 92 12:25
برا پارسا و مامانی خانوم


آیسان مامان ماهان
12 مرداد 92 12:26
ای جون دلم پارسا ببخشید اسمتونو اشتباهی زدم مهرزاد مامان مهربونش لطفا اصلاحش کن
اینا مخصوص برا پارسای گلم


عمه ی آتنا
16 مرداد 92 23:01
آیسان مامان ماهان
17 مرداد 92 10:56
کم کم غروب ماه خدا دیده می شود صد حیف ازین بساط که برچیده می شود در این بهار رحمت و غفران و مغفرت خوشبخت آنکسی ست که بخشیده می شود پیشاپیش عید تان مبارک،،التماس دعا
مامان دو بهونه قشنگ زندگی
18 مرداد 92 0:34
عید فطر و جشن طاعت بر ره یافتگان ضیافت الهی مبارک____ _______(¯`:´¯) _____ (¯ `•✦.•´¯) _____ (_.•´/|\`•._) _______ (_.:._)__(¯`:´¯) __(¯`:´¯)__¶__(¯ `•.✦.•´¯) (¯ `•✦.•´¯)¶__(_.•´/|\`•._) (_.•´/|\`•._)¶____(_.:._)_¶ __(_.:._)__ ¶_______¶__¶¶ ____¶_____¶______¶__¶¶ ¶¶ _____¶__(¯`:´¯)__¶_¶¶¶¶ ¶¶¶¶ ______(¯ `.✦.•´¯)_¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶ ______(_.•´/|\`•._)¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶ _______¶(_.:._)_¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶ ¶_______¶__¶__¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶______¶_¶_¶¶¶¶(¯`:´¯)¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶(¯`:´¯)¶ _¶(¯ `•✦.•´¯)¶¶¶ ¶¶¶(¯ `.✦.•´¯ )¶ (_.•´/|\`•._)¶ ¶¶¶(_.•´/|\`•._) ¶¶ (_.:._)¶¶ ¶¶¶¶¶¶(_.:._)¶¶¶_ ¶¶¶¶ ¶¶¶ __¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`:´¯) ¶¶ ¶¶¶ ______¶¶¶¶¶(¯ `•.✦.•´¯)¶¶ ¶¶¶ ____¶¶¶¶ ¶¶ (_.•´/|\`•._)¶¶¶ ¶¶¶ ___¶¶¶¶ ¶¶¶¶ ¶ (_.:._)¶__¶¶¶ ¶¶ ___¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶_¶¶¶ ¶¶¶___¶¶ ¶¶ _¶¶¶¶ ¶¶¶¶___¶¶¶ ¶¶¶¶____¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶¶____ ¶¶¶ ¶¶¶¶_____¶ -_____--------_¶¶¶¶¶¶¶¶¶ -----_____---_¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ----____-----_¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ___|___|___|_____|___|___|___|___ __|___|___|____|___|___|____|__|__
مامان ترنم
19 مرداد 92 10:51
خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یکماه ی خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم.(آمین) عيد شما مبارك